Groeten vanuit het tropisch regenwoud!

19 juli 2018 - Cairns, Australië

G’day mates,

Na alweer 4 dagen wifi-stilte zijn we er weer.

Aangekomen in Cairns maandagavond reisden we dinsdagmorgen verder naar het tropisch regenwoud van Daintree in het noorden van Queensland.

Daar staken we op een gegeven moment met de auto op de ferryboot de Daintree river over, en kwamen zo in een andere wereld terecht: boven deze rivier kom je in het donkere, oudste regenwoud van Daintree terecht, nergens electriciteit, laat staan internet of telefoonontvangst. Maw weg van de wereld. We verbleven in een leuke eco B&B, helemaal afgezonderd. Super leuk...voor 3 dagen toch. We verkenden het regenwoud, oa op zoek naar de secretaris vogel (zie foto’s), zonder succes echter.

De tweede dag hebben we dan een zeiltocht gedaan om te snorkelen aan het Great Barrier Reef. Fien was superenthousiast. Naast prachtige koralen zagen we een heleboel vissen in alle groottes en kleuren, en zwommen er een paar schildpadden voorbij! We zagen zelfs walvissen, weliswaar toen we terug op de boot zaten.

Vandaag reden we terug zuidwaarts, en deden een laatste boottocht om nog wat crocs te spotten. En nu zitten we voor het eerst in een iets luxueuzer verblijf met goede wifi!

Morgen gaan we een dag canyoning-en, een beetje spannend.

En dan is het aftellen voor de terugreis

Vermits we nu goed internet hebben, heb ik nogal wat foto’s en video’s kunnen opladen. Ook van de afgelopen avonturen in Kakadu, Darwin en Queensland.

Cheers, and see u!

1. Yolande:
    19 juli 2018
    indrukwekkend! dat is weeral een reis om nooit te vergeten, prachtig allemaal...
  2. Daisy:
    20 juli 2018