In Cusco, de oude Incahoofdstad

14 juli 2015 - Cusco, Peru

Holà amigos,

Gisteren zijn we aangekomen in Cusco, de meest bezochte stad in Perú. En dat is te merken. Dit is een toeristische stad, met veel ... toeristen, winkeltjes, taxi's... . Maar dat is leuk na de zware tocht die we al hebben afgelegd.

Gisteren middag hebben de binnenstad verkend, en een toeristische pas gekocht voor de meeste bezienswaardigheden. En met deze pas gingen we naar een voorstelling van traditionele dansen van deze streek. Met bijhorende muziek. Leuk, maar geef ons maar Spotify. Nadien lekker gaan eten, en opnieuw doodop gaan slapen.

Santo Domingokerk in Cusco12 hoeken...Lekkere limonadeQuechua taalPeruviaanse dans

Vandaag hebben we een vrije dag, maar ondertussen hebben we een excursie geboekt naar een aantal tempels rond Cusco. Vanmorgen nog 2 musea bezocht, en een chocolademuseum waar we een heerlijke Maya en Willie Wonka (jullie mogen raden wie dat nam) chocolademelk dronken. Super.

Cacaomuseum in Cusco

Vanavond hebben we gereserveerd in Patchamamma, een restaurant met als specialisatie Cuy of Guinea pig (cavia dus)! De foto's zullen wel volgen.

Cuy, here we come...

Hasta proxima

1. Kleine opa en oma:
    15 juli 2015
    Geef mij toch maar ne chocomelk!
  2. Daisy:
    15 juli 2015
    Wederom super om te kunnen lezen . De foto van het gezichtsbedrog is goed gelukt . En volgens de foto's lijken de cavia's wel lekker
  3. Grote oma:
    16 juli 2015
    Wat een prachtige reis! Dit is een heel mooie souvenir. Tot binnenkort, toedeloe. Ook groetjes van An, Fideel en de kids.
  4. Wim:
    18 juli 2015
    Prachtig - indrukwekkend - supercool !! Kei toffe foto's !
    Disfrutas de los ultimos dias, saludos