Uyuni, vamos!

9 juli 2015 - Uyuni, Bolivia

Hola,

We zijn ondertussen aangekomen in Uyuni.

Vanmorgen hadden we even tijd om rond te wandelen in 'downtown' La Paz. Zoals zo dikwijls in een grote stad voelt dit wat onwennig, maar al bij al hebben we op zo'n korte tijd toch iets gezien van deze hoogst gelegen hoofdstad ter wereld.

La Cathedral de La PazZicht van La PazBus in La PazLocals in La Paz

Pick-up aan het hotel om naar de luchthaven te gaan was om 11u30, inchecken om 12u15. No problema volgens het reisbureau. Maar dat liep even anders... Omwille van een of andere betoging stond het verkeer vast. We werden opnieuw wat zenuwachtig, de tijd begon snel te verstrijken. ' no soy un avión' zei de chauffeur toen we hem aanmaanden toch wat voort te maken. Om 12u45 waren we dan uiteindelijk op  de luchthaven, konden we snel inchecken, en waren we toch nog op tijd. Dat was weer eens spannend...

Ook de vlucht was speciaal want in een vliegtuigje met 20 plaatsen, een mini-vliegtuigje met 2 propellers. Leuk. Ook de vlucht van 1 uur verliep goed. We vlogen al even boven het Salar de Uyuni.

Mini-vliegtuigjeAmazonasZicht op zoutvlakte vanuit ons vliegtuigje

Nadien nog wat drank en snoep gekocht, herpakt voor de 3-daagse trip vanaf morgen, 8 slaapzakken gereserveerd (2 voor elk want we slapen morgen en overmorgen in the middle of nowhere in slaapzalen zonder verwarming bij temperaturen die tot -15 graden kunnen gaan).

We zijn er klaar voor, morgen zijn we weg voor 3 dagen...