Dat is lang geleden...

15 juli 2018 - Darwin, Australië

Dag allemaal!

Jullie hebben al lang niets van ons gehoord! Hier zijn we weer!

Nu hebben wij al vaak gedacht op het einde van de wereld te zitten maar nergens was dat zonder wifi. Hier in Australie komen we van de ene in de andere plek terecht waar er geen Wifi is. Erover zeuren helpt niet, een bord aan de receptie notifieert de gasten van het ontbreken van wifi en hoe ‘de connectie met de omgeving zoveel intenser zal zijn’. ‘T is maar hoe ge het bekijkt en we zijn dus heel erg aangewezen geweest op de omgeving. Naast wifi is er vaak ook geen signaal voor de telefoon. Best akelig soms. Op vele plaatsen staan er ECD waar je een knop moet induwen als je dringend hulp nodig hebt. Maar hier zijn we dus. We hebben na Sydney wat tijd doorgebracht in ‘the red center’, een woestijn met rode rotsen die allen Aboriginal heiligdommen zijn en rood zand waarvan ons beloofd is dat we het nog maanden gaan terugvinden. Het was best fris daar, zo’n 17 graden overdag en rond het vriespunt ‘s nachts. Dat heeft er ons niet van weerhouden om een aantal nachten in een ‘swag’ te slapen. Wie daar niet ‘swagged’ is een mietje. In het red center zie je de helderste sterrenhemel ter wereld, de hele melkweg passeert voor je ogen inclusief vallende sterren. En strafst van al: koud is zo’n swag eigenlijk niet, hij ligt hooguit een beetje hard. De tweede nacht kregen we bezoek van dingo’s, ondanks alle verhalen zijn ze gewoon erg bang van mensen en alleen geïnteresseerd in schoenen. Die moeten dus mee in de swag. Buiten hun poot-sporen op de kamp plaats hebben we er niet veel van gemerkt want we zijn al te moe om nog veel wakker te worden ‘s nachts. Ons eten wordt steeds bereid op het kampvuur maar we moeten dus wel hout bijeenzoeken. Onze gidsen zijn pas tevreden als je met een hele boom komt aanzeulen. Moeilijk is dat niet want elk jaar wordt dat land zowat afgefikt als schoonmaakbeurt, de bomen die te zwak zijn overleven dat niet en die duw je zo maar om, voor een kampvuur dus.

Na onze safari in ‘the red center’ zijn we helemaal klaar voor wat warmte! Op naar Darwin!

Foto’s en videos: zie Foto’s en Video

1. Jan Vangheel:
    15 juli 2018
    Ik zie het al..... een TOP reis ! Nog veel plezier !
  2. Yolande:
    16 juli 2018
    Prachtig! ziet er werkelijk schitterend uit. Geniet van de mooie omgeving & van elkaar :)