Sydney-trippen

3 juli 2018 - Blue Mountains, Australië

Hoi mates,

Eindelijk zijn we hier met een update! Het bestaat nog: hotelkamers waar ge onmogelijk wifi connectie krijgt. Dankzij de harde onderhandelingen die Steven voerde zijn we naar een betere kamer verhuisd waar we naar hartelust kunnen downloaden, uploaden en bloggen!

Zondagavond zijn we in een soort coma op ons hotel gearriveerd, de reis was echt vermoeiend maar de entree in Australie verliep vlot.  Op maandagmorgen waren we al paraat voor het walvis spotten. De zee wordt ineens heel groot en de golven heel hoog als je in een klein bootje zit. We gingen nogal ne gang! Gelukkig hadden we op aanraden van medereizigers uit Brisbane op het vliegtuig nog snel pilletjes tegen zeeziekte genomen. Dat was geen overbodige luxe. Na een tijdje op de woeste baren waren ze er: een waterfontein kondigde een walvis aan die naar de oppervlakte kwam en met een ongelooflijke traagheid kwam de rug van dat grote beest dan boven de golven voorbij. En nog een.. en nog een! Dit was heel indrukwekkend, zo in dat kleine bootje tussen die grote dieren. Helaas geen dartele sprongen en met hun staart kwispelen doen ze ook niet echt.  Het was moeilijk fotograferen zo op de woeste zee, maar een unieke ervaring! Nog een wistjedatje voor de nieuwsgierige lezer: we spotten de zwangere walvissen tussen het gebied waar ze eten en het gebied waar de jonge walvissen geboren worden.

Dan met de openbare ferry voorbij Harbour bridge en het bekende Opera House, op naar surfersparadijs Bondi Beach. Helaas moet ik ook nog even meegeven dat het echt koud kan zijn in Sydney, het is er nu winter en zo’n 15 graden. Desondanks blijven de ‘die hard’ surfers gewoon op zoek gaan naar de beste wave op het bekende  Bondi beach, en gaan die dudes gewoon op hun natte voeten, met plank en in isothermisch pak op de bus om op tijd thuis te zijn voor de patatjes.

Net als jullie allemaal (he Ties?) hebben wij voor de rode duivels gesupporterd. Daarvoor moesten we om 4 u op. Hehe, zo spannend moeten ze het de volgende keer niet maken. Het hele hotel heeft het gehoord...

De rest van de dinsdag brengen we door met onze gids Paul. Die brengt ons met een 4x4 naar de Blue Mountains. Dat is de ‘grand canyon’ van Sydney. Heel mooi met eucalyptus bomen, watervallen en ook kaketoes in alle kleuren. Wat kunnen die beesten krijsen!  Onderaan de canyon is het een tropisch regenwoud met varens, salamanders een een frisse waternevel. De beste plek om te vertoeven tijdens Australische zomers waar het tot 47°C wordt. Voor alle duidelijkheid, zo warm is het nu niet! We doen enkele stevige klimparijen en belonen onszelf met ‘pie’, een hartige bladerdeeg met vlees. We zien ook onze eerste kangeroes en nog wel tijdens de afternoon tea achteraan de 4x4 : met momenten gaat het er hier heel Brits aan toe...

Geniet van de foto’s en video in de fotorubriek!

1. Kleine Opa en Oma:
    3 juli 2018
    Wat mooi, en t is nog maar een begin vd reis
  2. Daisy:
    4 juli 2018
    Ongelofelijk mooi verhaal al en wat een belevenis. T was toch een Touristilleke he dat jullie genomen hebben ;-). Geniet ervan !!
  3. Emile:
    7 juli 2018
    Zeer zeker zal het een fantastische belevenis worden.
  4. Wim:
    9 juli 2018
    Idd kei mooi en indrukwekkend!! Het is dit jaar voor ons een "verwen" editie want we zijn net terug van de 'blog' Vietnam, Laos, en vandaag is de fam. Gys vertrokken naar Argentinië! Het wordt een echte wereldreis om van te snoepen... Het weer is hier nog steeds schitterend, wat willen we meer.., voor de fans: net persconferentie voor een volle zaal, onze Rode Duivels hebben alles onder controle en ze gaan hun job doen... Er zijn al heel wat winkels die vroeger sluiten owv de halve finale. De gele trui is vandaag voor Greg Van Avermaet, dus hier verloopt ook alles zoals we wensen hé... Nog veel plezier en we kijken met spanning uit naar de volgende verhalen en foto's.